קידום אתרים הוא תהליך חובה בכל עסק המעוניין לגדול, להתפתח ולהצליח. ברוב המקרים הלקוחות לא פשוט מגיעים מעצמם, אלא יש צורך למשוך אותם בדרכים שונות. השקעה בקידום אתרים גם תגדיל את הסיכויים שלכם למשוך מבקרים נוספים וגם תגדיל את המכירות ואת ההכנסות של העסק. אבל איך יודעים כמה כסף כדאי להשקיע בקידום אתרים? במאמר זה נדבר על הגורמים המשפיעים על החלטה זו ונעזור לכם לבצע את הבחירה המושכלת ביותר.
הצרכים העסקיים שלכם
הסכום שאתם צריכים להשקיע בקידום אתרים תלוי במידה רבה בצרכים של העסק שלכם, כמו גם במטרות ובתחרות הקיימת והפוטנציאלית. עסק מקומי קטן לא צריך להשקיע הרבה כמו אתר מסחר אלקטרוני גדול הפועל בשוק תחרותי מאוד. התחשבו בגודל העסק ובמטרותיו, שכן עסקים גדולים יותר עם פעולות מקוונות נרחבות יותר דורשים בדרך כלל אסטרטגיות SEO חזקות יותר. לעומת זאת, עסקים קטנים יותר עשויים להתמקד בקידום אתרים מקומי, אשר יכול להיות זול יותר אך עדיין יעיל מאוד. בנוסף, בתעשיות תחרותיות מאוד יהיה צורך בקידום חזק יותר כדי להקדים את המתחרים. משמעות הדבר היא שיש צורך ביותר משאבים למחקר מילות מפתח, ליצירת תוכן ולבניית קישורים. כשאתם מתחילים קידום אתרים SEO בעזרת ריגו או בעזרת כל חברת קידום אחרת, דאגו לשתף אותה בצרכים הספציפיים שלכם.
סוגי שירותי קידום אתרים
כדי להחליט על התקציב כדאי להבין אילו סוגי קידום אתרים קיימים:
- On-Page SEO: הכוונה היא לאופטימיזציה של דפי אינטרנט בודדים לצורך דירוג גבוה יותר והרווחת תנועה רלוונטית יותר. כאן נכללים אופטימיזציה של מילות מפתח, יצירת תוכן, תגיות מטא ושיפור מהירות האתר.
- Off-Page SEO: מדובר בבניית סמכות של אתר אינטרנט באמצעות קישורים נכנסים מאתרים אחרים בעלי דירוג גבוה. זה כולל בניית קישורים, שיווק במדיה חברתית וחיבור עם משפיעני רשת או עם חברות אחרות.
- SEO טכני: שיפור הבק אנד (backend) של האתר כך שיהיה מדורג במקום גבוה יותר במנועי החיפוש. טכניקה זו כוללת שיפור מבנה האתר ותיקון קישורים שבורים. בנוסף, יהיה צורך להתאים את האתר לטלפון הנייד, משום שרובנו גולשים דרכו ולא דרך המחשב. 📱
- קידום אתרים מקומי: אם העסק שלכם הוא קטן מקומי, יכול להיות שקידום אתרים מקומי יתאים לכם. כאן תעבדו על מיטוב הנוכחות המקוונת שלכם כדי למשוך יותר עסקים מחיפושים מקומיים רלוונטיים.
קביעת התקציב
חשוב לציין שאין תשובה אחת שמתאימה לכולם בנוגע לתקציב שיש להשקיע בקידום אתרים. עם זאת, הינה כמה הנחיות שיעזרו לכם להחליט:
- ריטיינר חודשי לקידום אתרים: עסקים רבים בוחרים בריטיינר חודשי אצל חברות קידום אתרים. זה יכול לנוע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים בחודש, בהתאם להיקף העבודה ולמומחיות החברה.
- תמחור מבוסס פרויקט: אם אתם מעוניינים בפרויקטים ספציפיים, כמו ביקורת אתר או אופטימיזציה חד פעמית, תמחור מבוסס פרויקט עשוי להתאים לכם יותר. פרויקטים אלה יכולים לנוע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, בהתאם למורכבות.
- ייעוץ לפי שעה: אם אתם מעדיפים גישה גמישה יותר, שכירת יועץ SEO על בסיס שעתי יכולה להיות אפשרות טובה. תעריפים לשעה נעים בדרך כלל בין כמה מאות שקלים לשעה, בהתאם לניסיון ולמוניטין של היועצים.
חישוב החזר ההשקעה
השקעה בקידום אתרים צריכה להיתפס בתור אסטרטגיה ארוכת טווח. ככל הנראה יעברו כמה חודשים עד שתתחילו לראות תוצאות, ובטח תוצאות משמעותיות, ויש לשים לב שמתבצע החזר על ההשקעה. הינה כמה דרכים למדוד את האפקטיביות של קידום האתרים:
- גידול תנועה אורגנית: עקבו אחר הגידול בתנועה האורגנית לאתר שלכם בעזרת כלים כמו Google Analytics, היכולים לספק תובנות לגבי האופן שבו התנועה שלכם גדלה לאורך זמן.
- שיעורי המרה: עקבו אחר כמה מהמבקרים באתר שלכם מומרים ללקוחות. קידום אתרים משופר אמור להוביל לשיעורי המרה גבוהים יותר.
- דירוג מילות מפתח: בדקו באופן קבוע את דירוג האתר שלכם לפי מילות מפתח. דירוגים גבוהים יותר עבור מילות מפתח רלוונטיות יכולים להביא יותר תנועה לאתר שלכם.
- הגדלת הכנסות: בסופו של דבר, המטרה של קידום אתרים היא להגדיל את ההכנסות. מוכרים כרטיסים להופעות? השוו את נתוני המכירות שלכם לפני ואחרי יישום אסטרטגיית ה-SEO כדי למדוד את ההשפעה הפיננסית של התהליך.
לסיכום
השאלה כמה כסף להשקיע בקידום אתרים היא מורכבת, והתשובה אליה תשתנה בין עסקים שונים. זכרו שיש לבחון את כל הפרמטרים החשובים ולבצע החלטה מושכלת לאחר חישוב מדויק ויסודי. אל תתפשרו על שירותי קידום האתרים שאתם מוצאים – הם אמורים לעזור לעסק שלכם לנסוק ולטפס במעלה תוצאות החיפוש.