קידום אתרים הוא תהליך חובה בכל עסק המעוניין לגדול, להתפתח ולהצליח. ברוב המקרים הלקוחות לא פשוט מגיעים מעצמם, אלא יש צורך למשוך אותם בדרכים שונות. השקעה בקידום אתרים גם תגדיל את הסיכויים שלכם למשוך מבקרים נוספים וגם תגדיל את המכירות ואת ההכנסות של העסק. אבל איך יודעים כמה כסף כדאי להשקיע בקידום אתרים? במאמר זה נדבר על הגורמים המשפיעים על החלטה זו ונעזור לכם לבצע את הבחירה המושכלת ביותר.

הצרכים העסקיים שלכם

הסכום שאתם צריכים להשקיע בקידום אתרים תלוי במידה רבה בצרכים של העסק שלכם, כמו גם במטרות ובתחרות הקיימת והפוטנציאלית. עסק מקומי קטן לא צריך להשקיע הרבה כמו אתר מסחר אלקטרוני גדול הפועל בשוק תחרותי מאוד. התחשבו בגודל העסק ובמטרותיו, שכן עסקים גדולים יותר עם פעולות מקוונות נרחבות יותר דורשים בדרך כלל אסטרטגיות SEO חזקות יותר. לעומת זאת, עסקים קטנים יותר עשויים להתמקד בקידום אתרים מקומי, אשר יכול להיות זול יותר אך עדיין יעיל מאוד. בנוסף, בתעשיות תחרותיות מאוד יהיה צורך בקידום חזק יותר כדי להקדים את המתחרים. משמעות הדבר היא שיש צורך ביותר משאבים למחקר מילות מפתח, ליצירת תוכן ולבניית קישורים. כשאתם מתחילים קידום אתרים SEO בעזרת ריגו או בעזרת כל חברת קידום אחרת, דאגו לשתף אותה בצרכים הספציפיים שלכם.

סוגי שירותי קידום אתרים

כדי להחליט על התקציב כדאי להבין אילו סוגי קידום אתרים קיימים:

 

 

קביעת התקציב

חשוב לציין שאין תשובה אחת שמתאימה לכולם בנוגע לתקציב שיש להשקיע בקידום אתרים. עם זאת, הינה כמה הנחיות שיעזרו לכם להחליט:

חישוב החזר ההשקעה

השקעה בקידום אתרים צריכה להיתפס בתור אסטרטגיה ארוכת טווח. ככל הנראה יעברו כמה חודשים עד שתתחילו לראות תוצאות, ובטח תוצאות משמעותיות, ויש לשים לב שמתבצע החזר על ההשקעה. הינה כמה דרכים למדוד את האפקטיביות של קידום האתרים:

לסיכום

השאלה כמה כסף להשקיע בקידום אתרים היא מורכבת, והתשובה אליה תשתנה בין עסקים שונים. זכרו שיש לבחון את כל הפרמטרים החשובים ולבצע החלטה מושכלת לאחר חישוב מדויק ויסודי. אל תתפשרו על שירותי קידום האתרים שאתם מוצאים – הם אמורים לעזור לעסק שלכם לנסוק ולטפס במעלה תוצאות החיפוש.