לא כל יום מעצבים הזמנה, לא כל יום אנשים לוקחים בייביסיטר וחופש מהחיים, לא כל יום מתאמים בין סאונד לתאורה – לא כל יום מארגנים מופע ועל כן כאשר כבר כן עושים זאת מוטב שהכול יהיה מושלם, מוטב שהכול יענה על הדגשים, השאיפות והרצונות. חשוב להבין שהמטרה היא שהאורחים ייצאו סופר מרוצים ושאתם המפיקים תעמדו ביעדים, הן הארגוניים והן התקציביים. כיצד מתנהלים? נעזרים בחמישה טיפים שווים!
תפעלו באינסטגרם
אם אתם מפיקים מופע, בוודאי כבר הספקתם ללמוד ששיווק מאוד חשוב, כי לא משנה עד כמה המופע עצמו מדהים, אם בסופו של יום לא ימכרו כרטיסים. אי לכך פה הזירה הדיגיטלית נכנסת לתמונה והאינסטגרם מקבל את חזית הבמה. נצלו את הכלי המדהים הזה על מנת ליצור התעניינות שתוביל לרכישות, כאשר אם מבקשים להניע את המהלך, מומלץ ביותר שגם אתם תרכשו לייקים לפוסט המופע באינסטגרם. באמצעות רכישת לייקים ניתן לייצר באז, למתג את המופע כפופולארי, ליצור התעניינות, למשוך תגובות ובאופן כללי להעלות את המודעות באופן מהותי, כך כל שנותר לעשות זה להזין תמונות איכותיות ולנצל כראוי את פלטפורמת השיווק שהאינסטגרם יודע להציע.
התייחסו לסך הפרטים
על מנת לארגן אירוע מוצלח, יש לקחת בחשבון את הבלתי סביר ולהיערך בהתאם. כך למשל יש להיערך למצב שבאמצע הסתיו יופיע יום שרבי, שהתאורה תתקלקל, שביעד המדובר תהיה הפסקת חשמל, שהאורחים ייכנסו מעמדת היציאה, שבשירותים תהיה סתימה, שאנשים בקהל יתחילו להתפרע, שמופע החימום ייאחר, שיגיעו יותר אנשים מהמתוכנן וכדומה. ככול שתיערכו מראש לסך התרחישים האפשריים, כך האירוע עצמו יתנהל בזמן אמת באופן כמה שיותר חלק.
ערכו חישוב כספי קיצוני
בנייה של מסגרת תקציבית מחושבת הינה המפתח להצלחה של כל מופע. בנקודה זו חשוב ביותר להיערך מבחינת קצוות, משמע יש להיערך בהתאם למינימום ומקסימום מוזמנים. בנוסף יש להכניס לקטגוריית ההוצאות כל מה שעשוי לעלות על הדעת, כולל תיעוד, מאבטחים, טיפים, ציוד, שימוש בציוד הגברה, נזק למקום וכדומה. כמו כן, מראש יש לקחת את סך ההוצאה ולהגדיל אותה ב10%, כי גם האנשים המאורגנים ביותר אינם צופים את סך המשתנים. מתקשים? שווה לשלם מעט ליועץ חיצוני ולהרוויח הרבה.
אל תשכחו אוכל איכותי
בין אם מדובר במופע בידור, מופע סוף שנה של חוג הבלט של הילדה, או במופע שירה, אנשים תמיד יחפשו משהו להכניס לפה, ולא כי הם רעבים, אלא כי אוכל משלים את החוויה. אי לכך תחשבו איך לשלב אוכל בכל הסיפור, כאשר אין חובה שההוצאה תצא מהכיס שלכם, אלא הרבה פעמים כדאי להזמין מפעילי דוכני אוכל ולאפשר להם להרוויח מהמופע שאתם מפיקים. בכול אופן חשוב שהאוכל יהיה טעים, אחרת הוא עשוי להשאיר טעם רע, למרות ששאר האלמנטים היו מוצלחים.
היו כנים
אתם עומדים לארגן אירוע? מצד אחד סחתיין עליכם, אך מצד שני אם אתם חדשים בתחום ובאים עם חששות והיסוסים, פשוט אל תעשו את זה לעצמכם (ולשאר האנשים שלוקחים חלק במאורע). צריך לדעת מתי להתנהל לבד ומתי לפנות אל חברת הפקה. נשמע לכם יקר? זה צריך להישמע לכם כמו ההבדל שבין מופע סופר מדהים לבין מופע כושל.
וחזרה להתחלה
מרגישים יותר מוכנים לקראת המופע? אל תשכחו להרים את הרף, לקחת השראה ממופעים אחרים, לחשוב מחוץ לקופסא, להוציא מעט יותר על האורחים שלכם (על מנת שהם יבואו גם בפעם הבאה) ואם נחזור לטיפ הראשון, השקיעו היטב בשיווק. בהצלחה!